Complex business processes.
Easily solved.

Do you want to implement, optimize or integrate processes in the digital age?

Turn over, for your solution

acc solutions offers the most suitable and successful solutions exactly for you.

[:de]Dokumentieren Sie das Know-how und die Erfahrungen Ihres Unternehmens in einem eigenen Media-Wiki.[:en]Wiki[:]

Know-How

acc solutions has a team with outstanding know-how for sustainable process efficiency. Through diversity, we inspire you and find the most suitable solutions for your business processes.

Service Champion

Software

With the web-based, modular software Service Champion, you can cover all processes in your value chain and connect any system. You stay flexible and benefit from all the advantages of a SaaS solution.

Solutions

Mechanical engineering
Event organizers
Health service
Retail
Various

What our customers say about us ...

 

„acc solutions has professionally analysed our requirements and optimally implemented our processes in the Service Champion. Thanks to the transparent communication, the initial response rate has improved massively.

 

Nils Kerner, Kreditoren-management, Swisscom

 

"Acc solutions exceeded our expectations. The process for repair and maintenance orders to field technicians (Service Assignment) has become much more transparent and efficient thanks to the PDF module of the "Service Champion". The error rate was reduced to virtually zero! "

 

André Nägeli, Head of Customer Service Coesia, Hapa AG

 

 

"Acc solutions has created the business process for our new additional service Hertz HotSpot that connects suppliers, customers and all Hertz stations. Thanks to the Service Champion, we now have live reports and controlling on every mouse click!

 

Nick Heinert, HIP & Revenue Manager, Hertz Schweiz

 

"In sales, we benefit greatly from the newly created transparency, thanks to acc solutions! "

 

Daniel Steiger, Bereichsleiter Verkauf Marketing und Kommunikation, EMCH

 "Since the introduction of the Service Champion, the event organization has been running efficiently and in a structured manner. Urgencies are detected early. "

 

Markus Aerni, Geschäftsführer, viceversa

 "We are thrilled with the increase in efficiency we have achieved thanks to the professional advice of acc solutions and the commitment of the Service Champion."

 

Michael Scheu, Hotline Support, Laetus

 "Thanks to the close cooperation with acc solutions, the staff in the Swisscom shops are planned precisely according to day, time and location."

 

Nicole Hardegger, Strategy Planner Shops, Swisscom Schweiz AG

Our Customers

Read the latest acc solutions posts

Expand your know-how with the latest findings from the business world.

Humanisierung gewinnt?! Wie die Veränderung im digitalen und globalen Umfeld gelingen kann

Morgen findet die 43. Herbsttagung zum Thema «Humanisierung gewinnt?! Wie die Veränderung im digitalen und globalen Umfeld gelingen kann.» statt. Der Gastgeber dieser äusserst relevanten und spannenden Tagung ist der SGO-Verein (Verein Schweizerische Gesellschaft für Organisation). Herausragende Keynote Speaker und bedeutende Workshops zum Thema warten auf die Teilnehmer. Der SGO-Verein ist Kunde von acc solutions im Bereich effizientes Prozessmanagement. Mit

Weiterlesen »

Die Kraft der Gedanken in der Businesswelt

Das acc solutions Team hat den Seelenplatz von Jolanda Stettler auf der Süderen bei Thun besucht. Ein prächtiger Ort! Jolanda hat einen interessanten Vortrag mit herausfordernden Übungen zu mentalem Training gehalten. Die Kraft der Gedanken in der Businesswelt ist mächtig und sollte viel mehr eingesetzt werden!

Weiterlesen »

Kennen Sie die 3 Digitalisierungsfallen?

Heute wird oft nur wegen der vorherrschenden Digitalisierungswelle zuliebe digitalisiert. Der Kundennutzen wird im schlimmsten Fall sogar ausser Acht gelassen. Nur Produkte und Services, welche sich auf die Lösung von Kundenproblemen konzentrieren, generieren heute noch mehr Gewinn für das Unternehmen. Nils Hafner, Professor für CRM an der Hochschule Luzern, hat 3 Digitalisierungsfallen in seinem Blog HAFNER ON CRM beschrieben. Lesen Sie

Weiterlesen »