You want to simplify and optimise processes

Sie fragen sich, wie Sie neue Prozessen einführen?
Sie möchten Arbeitsflüsse effizient geschalten?
Would you like to promote teamwork?
Sie fragen sich, wie Sie kontinuierliche Verbesserung einbringen?
Wir sind mit Erfahrung, Wissen und Effizienz für Sie da!

Know-How

Your team with outstanding know-how for sustainable process efficiency. We inspire you through diversity and find the most suitable solutions for your business processes.

Development

With an experienced development team, nothing stands in the way of software tasks, whether with our own SaaS application "Service Champion", live statistics for events, implementation of API interfaces or application design, you name it, we act!

What the customers of acc solutions want to to tell you...
Click now on the success stories!

„acc solutions professionally analyzed our requirements and optimally implemented our processes in their Service Champion platform. Thanks to transparent communication, initial information has been improved massively.“

Nils Kerner, Kreditoren-management, Swisscom

"Acc solutions exceeded our expectations. The process for repair and maintenance orders to field technicians (Service Assignment) has become much more transparent and efficient thanks to the PDF module of the "Service Champion". The error rate was reduced to virtually zero! "

André Nägeli, Head of Customer Service Coesia, Hapa AG

"For our new additional service Hertz HotSpot, acc solutions has created the business process that connects suppliers, customers and all Hertz stations with each other. Thanks to the Service Champion we now have live reports and controlling at the click of a mouse!"

Nick Heinert, HIP & Revenue Manager, Hertz Switzerland

"In sales we benefit greatly from the newly created transparency that we have achieved thanks to acc solutions!"

Daniel Steiger, Leiter Verkauf und Marketing, EMCH

"Since the introduction of the Service Champion, the event organization has been running efficiently and in a structured manner. Urgencies are detected early. "

Markus Aerni, CEO, viceversa

"We are thrilled with the increase in efficiency we have achieved thanks to the professional advice of acc solutions and the commitment of the Service Champion."

Michael Scheu, Hotline Support, Laetus

"Thanks to the close cooperation with acc solutions, the staff in the Swisscom shops are planned precisely according to day, time and location."

Nicole Hardegger, Strategie Planung, Swisscom Schweiz AG

acc solutions customers and partners
Read the success stories now!

Customers

Partners

acc solutions works with local partners to create regional value.

100% locally made, long-term, stable partnerships are extremely important to acc solutions.

Sustainability, trust and shared values count for us!

Read the latest acc solutions articles
Expand your know-how with the latest findings from the business world.

Kennen Sie die 3 Digitalisierungsfallen?

Heute wird oft nur wegen der vorherrschenden Digitalisierungswelle zuliebe digitalisiert. Der Kundennutzen wird im schlimmsten Fall sogar ausser Acht gelassen. Nur Produkte und Services, welche sich auf die Lösung von Kundenproblemen konzentrieren, generieren heute noch mehr Gewinn für das Unternehmen. Nils Hafner, Professor für CRM an der Hochschule Luzern, hat 3 Digitalisierungsfallen in seinem Blog HAFNER ON CRM beschrieben. Lesen Sie

Weiterlesen »

Kundenbindung als nachhaltiger Growth Hack!

Heute muss man Kunden erfolgreicher machen, damit sie treu bleiben. Zufriedene Kunden sind nicht unbedingt treu. Erfolgreich sind die Kunden dann, wenn all ihre Bedürfnisse gedeckt werden. Die Bedürfnisse ändern sich in der heutigen Zeit schnell, so schnell wie sich die Märkte verändern. Damit die Produkte oder Services stets den erforderlichen Nutzen bringen, müssen sie dauernd weiterentwickelt werden. Nur mit

Weiterlesen »

Der weihnächtliche Luxusstress

[:de] Das Team von acc solutions schaut auf ein spannendes Jahr zurück und dankt den Kunden und Partnern ganz fest für die erfolgreiche Zusammenarbeit. Die letzten Tage des Jahres sind hauptsächlich dem vorweihnächtlichen Luxusstress gewidmet. Ein Luxusstress, der sich inklusive dem weihnächtlichen Grundgedanken der Liebe nicht jeder leisten oder erleben kann.

Weiterlesen »