Are you wondering how to introduce new processes?
Would you like to organize workflows efficiently?
Would you like to promote teamwork?
Are you wondering how you can promote continuous improvement?
We are there for you with experience and efficiency!
Your team with outstanding know-how for sustainable process efficiency. We inspire you through diversity and find the most suitable solutions for your business processes.
With an experienced development team, nothing stands in the way of software tasks, whether with our own SaaS application "Service Champion", live statistics for events, implementation of API interfaces or application design, you name it, we act!
Successful process design and innovation at the BMW Bühler Garage in Neuenegg
What the customers of acc solutions want to to tell you...
Click now on the success stories!
„acc solutions professionally analyzed our requirements and optimally implemented our processes in their Service Champion platform. Thanks to transparent communication, initial information has been improved massively.“
"Acc solutions exceeded our expectations. The process for repair and maintenance orders to field technicians (Service Assignment) has become much more transparent and efficient thanks to the PDF module of the "Service Champion". The error rate was reduced to virtually zero! "
"For our new additional service Hertz HotSpot, acc solutions has created the business process that connects suppliers, customers and all Hertz stations with each other. Thanks to the Service Champion we now have live reports and controlling at the click of a mouse!"
"Since the introduction of the Service Champion, the event organization has been running efficiently and in a structured manner. Urgencies are detected early. "
"We are thrilled with the increase in efficiency we have achieved thanks to the professional advice of acc solutions and the commitment of the Service Champion."
Die Kraft der Gedanken in der Businesswelt Teamausflug nach Thun Das acc solutions Team hat den Seelenplatz von Jolanda Stettler auf der Süderen bei Thun besucht. Ein prächtiger Ort! Jolanda hat einen interessanten Vortrag mit herausfordernden Übungen zu mentalem Training gehalten. Die Kraft der Gedanken in der Businesswelt ist mächtig und sollte viel mehr eingesetzt werden! Hier ein kurzes Youtube
Kennnen Sie die drei Digitalisierungsfallen Heute wird oft nur wegen der vorherrschenden Digitalisierungswelle zuliebe digitalisiert. Der Kundennutzen wird im schlimmsten Fall sogar ausser Acht gelassen. Nur Produkte und Services, welche sich auf die Lösung von Kundenproblemen konzentrieren, generieren heute noch mehr Gewinn für das Unternehmen. Nils Hafner, Professor für CRM an der Hochschule Luzern, hat 3 Digitalisierungsfallen in seinem Blog HAFNER
Kundenbindung als nachhaltiger Growth Hack Heute muss man Kunden erfolgreicher machen, damit sie treu bleiben. Zufriedene Kunden sind nicht unbedingt treu. Erfolgreich sind die Kunden dann, wenn all ihre Bedürfnisse gedeckt werden. Die Bedürfnisse ändern sich in der heutigen Zeit schnell, so schnell wie sich die Märkte verändern. Damit die Produkte oder Services stets den erforderlichen Nutzen bringen, müssen sie